Wan Izhar : Jurugambar photoshoot raya #kbba9

Terasa diri ini tersangat photogenic apabila Wan Izhar yang ambil gambar bersempena photoshoot Raya 2017 dengan geng Kelab Blogger Ben Ashaari di Muzium UPM. Jurugambar yang bagus dan berpengalaman akan tahu bagaimana caranya untuk jadikan sesuatu lokasi, sudut, posisi atau pencahayaan pada gambar yang diambil dan hasilnya menjadi sesuatu yang sangat menarik.



Fiqqq faham sebab Fiqqq bukan orang yang sesuai untuk berada di hadapan kamera tetapi dengan skill yang Wan Izhar ada serta kru-kru dia menjadikan Fiqqq nampak segak, menarik dan macam ada daya tarikan gitu. Fiqqq bukan puji diri sendiri tau. Sebab hasil gambar daripada Wan Izhar sangat cantik. Hahaha. Siapa tak suka apabila gambar dia nampak menarik, segak dan wowww dalam kamera kan?!!!!


Wan Izhar juga tidak kedekut memberi idea dan cara untuk bergaya sedikit kepada Fiqqq agar nampak bersahaja dan natural dalam gambar. Setiap gambar akan ada arahan daripada dia.

"Okey Fiqqq, senyum sikit dan pandang depan."

"Kali ini buat muka bersahaja ... Relaxkan mata sedikit ... Cuba pandang kanan ..."

"Cuba untuk relaxkan mata ... Jangan buat mata garang ... Okey relax ... Cun ..."

Senang cerita, dia layankan saja karenah Fiqqq yang pose sini tak kena pose lain pon macam tak menarik. Hahaha. Rasanya kalau jurugambar yang jenis asal snap cukup memadai, hasilnya pun memadai lah. Asal ada gambar. Tapi ... Kali ini tidak. Serius Fiqqq tidak sabar untuk lihat hasil kerja akhir daripada beliau. 


Kalau nak ikutkan bukan mudah untuk kendalikan kumpulan yang ramai. Namun, dia mampu untuk buat yang terbaik. Sebolehnya, dia buat yang terbaik untuk semua orang supaya dapat gambar yang menarik.

Fiqqq kongsikan kepada semua beberapa info berkenaan Wan Azhar. Andai ada yang memerlukan jurugambar untuk majlis rasmi yang besar-besaran, photoshoot untuk portfolio jadi model ke, boleh telefon dan bincang dengan dia. 


Sekarang, Fiqqq tunggu masa untuk dapat gambar. Lepas dapat, Fiqqq nak simpan untuk kongsikan di media sosial raya nanti. Hahahahaha. Apa pun, dah beli baju raya ke belum? Jom singgah haqqi.com.my . Jubah yang Fiqqq pakai tu daripada Haqqi. Smartkan??? Hahaha. 

Tidak lupa juga kepada Ben Ashaari kerana beri peluang untuk join sesi ini. Baiklah, Fiqqq nak kongsi beberapa gambar semasa di lokasi. Jemputlah tengok ya. Huhuhu :D





Labels: , , ,