Tip hilangkan 'Sakit Kepala' yang berkesan!

Panas sekarang lain macam. Kadang-kadang tu sampai buat Fiqqq sakit kepala. Kita yang dah besar macam ni pon tak tertahan rasanya. Kan ... kan ... kan ??! Terfikir gak. Macam mana lah adik Fiqqq dan budak-budak sekolah yang hari-hari terdedah dengan panas. Hmmmm. Tapi alhamdulillah hujan semenjak dua menjak ni.

Fiqqq nak kongsikan tip hilangkan sakit kepala. Hari tu kongsi dengan si Razzwey. Ini jadinya ...


Screenshot 1

Screenshot 2


HAHAHAHA!!!

Tak tau lah macam mana si Razzwey leh terfikir macam tu. Kadang-kadang Fiqqq cuba cara ikat rambut dengan gelang getah ketat-ketat. Biar rasa tertarik. Jadi, rasa sakit kepala akan kurang.

Dalam masa yang sama:

* Perbanyakkan minum air mineral. (Lagi banyak lagi bagus)
* Banyakkan makan buah seperti epal, pir dan buah yang menyejukkan badan
* Rehat dan lelapkan mata seketika.
* Kurangkan melihat screen tv, phone dan sebagainya.
* Dan ... dan ... dan ... kurangkan aktiviti di luar yang terdedah dengan panas terik matahari.

Fiqqq doakan semoga kita sentiasa diberi kesihatan supaya dapat melakukan aktiviti harian kita dengan baik. Jaga diri bebaik tau! Huhuhu . Thank you brother Razzwey. Gambar itu mengurangkan sikit sakit kepala.

* tapi jangan buat macam gambaran si Razzwey ye. Hahaha